Забавна онлайн гра точки знайома з 80-х років, коли ваші батьки любили грати на перервах, вибудовуючи точки з метою оточити противника на зошитовому листі в клітинку.

Перша версія гри «Точки» виникла ще на початку 80-х років минулого століття. Гра виявилася відгалуженням популярної у той час гри «Го». Причиною для відгалуження стала неправильне трактування правил первісної гри. Для гри не було створено жодних чітких рамок і обмежень, тому повсюдно по Європі з'являлися свої версії гри, однією з яких і стали Точки гри. З часом, правила удосконалилися, завдяки чому сьогодні ми маємо тільки два варіанти гри в Точки. Мова про стандартному і польському варіанті, в останньому головна мета - це завоювання території. Цілком логічно, що популярна в реальному світі гра стала успішним надбанням світу віртуальних ігор. З розвитком сучасних технологій в класичній версії гри нічого не змінилося. Ось тільки круті графічні движки сучасних комп'ютерів дозволяють зробити досить примітивний ігровий процес барвистим, яскравим і привабливим. Ще одна можливість - це гра через інтернет, завдяки чому справжньому цінителю гри не потрібно шукати собі партнера, досить знайти охочого в мережі. Для тих, хто навіть онлайн не може знайти для себе гідного партнера, доступні версії гри з штучним комп'ютерним інтелектом з різними рівнями складності ігрового мислення. Для тих, хто знайомий з грою «Го» правила на перший погляд здаватимуться досить схожими. Але, як показує практика вміння грати в «Го» аж ніяк не гарантує успіх в «Точках». Дуже часто трапляється як раз-таки навпаки. Головна мета в «Точках» - це захопити всі точки, які розставив на ігровому полі ваш супротивник. Кожен гравець має точки свого кольору. У реальному версії їх наносять на папір за допомогою ручки або олівця. У грі кожен суперник по черзі ставить крапки свого кольору. Ігровий лист має розмітку «в клітку». Ставити точки можна тільки на перетині ліній в ігровому аркуші. Ігрове поле обмежено розмірами в 39х32 пункту. Один пункт - це одне перетинання ліній в рамках ігрового поля. Важливо те, що перший хід кожного гравця обов'язково повинен починатися в центральній частині ігрового поля. Наступні ходи можна виробляти в будь-який пункт, але тільки в тому випадку, якщо він не знаходиться в оточеній противником області. У гравців немає можливості пропускати свій хід допомогою пасу. Деякі версії правил даної гри дозволяють гравцям робити один додатковий хід після того, як їм вдалося здійснити оточення точок противника. Створення безперервної замкнутої лінії автоматично означає створення області. У разі наявності всередині такої області точок противника, це місце ігрового поля вважається оточеним, і робити ходи всередину «оточення» кожному гравцеві заборонено. Вільна область, куди можна ходити, розміщуючи свої точки - та, яка не оточена і в якій немає точок противника. Природно, розміщувати свою точку поверх точки противника заборонено. Важливі моменти і ключі до успіху: - Точки, які потрапили в зону оточення, більше не можуть брати участь у процесі створення нової зони; - Не можна оточувати ті точки, які були встановлені гравцями на краю поля; - Партія закінчується в двох випадках: коли на полі більше не залишилося вільних місць або ж тоді, коли один з гравців відмовляється робити хід, визнаючи власну поразку. Перемога визначається або великою кількістю оточених точок, або за згодою гравців; - Гравець, який хоче на час вийти з гри, повинен заздалегідь про це подумати і убезпечити свої точки від оточення, зробивши для них вихід до краю ігрового поля; - Для кожної партії гравці заздалегідь обумовлюють тимчасові обмеження; - Оточення будується таким чином, що відстань між точками не повинно перевищувати розмір однієї клітини: як по прямій лінії, так і по діагоналі; - Існує кілька варіантів стартових позицій: гра може починатися як з абсолютно чистого поля, так і з чотирма точками прямо в самому центрі ігрового поля. В останньому варіанті, кожен гравець ставить по дві точки, в кінцевому підсумку чотири точки гравців утворюють собою діагональний хрест; - Процес оточення, обведення захопленої точки в оточену область і не вважається окремим ходом, після безпосереднього обведення області гравець може здійснювати свій хід. Сьогодні популярні дві версії гри. Перша - це класичні «Точки». У класичній версії гри кожен з гравців прагне до оточення якомога більшої кількості точок противника. У разі, коли гра йде на захоплення, так званий польський варіант, гравцям необхідно захопити максимально більшу площу на ігровому полі.